Vi på Herobi Fritid vill göra allt för att ge bästa service till dig som kund och för att Du ska bli så nöjd det bara går. Vi arbetar efter nedanstående köpevillkor och är det något Du undrar över så kontakta oss gärna.
INDEX
1. Priser
2. Beställning/Köp
3. Betalning
4. Leveransvillkor, Leverans och Avbeställning
5. Mottagande av varor
6. Ångerrätt
7. Garanti
8. Force Majeure
9. Övrigt
1. PRISER
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och innehåller lagstadgad svensk moms. Priset som gäller är det som är angivet den dagen som du genomför din beställning.
Not 1: För Swish förskottsbetalaning (privatpersoner): I angivna priser ingår fraktkostnad med billigaste frakt till närmsta lämpliga utlämningsställe vid ordervärde över 700 Kr. vid ordervärde under 700 Kr tillkommer Postnords billigaste frakt.
No 2: Vid betalning mot medsänd faktura från Herobi Fritid tillkommer en hanteringsavgift om 125:- kronor (SEK) per leverans.
2. BESTÄLLNING/KÖP
Alla beställningar sker genom vår internetbutik som du når här.
För bästa och snabbaste leverans av beställda varor vill vi att du lämnar ditt mobilnummer så vi kan skicka ett SMS när vi har skickat paketet.
Inga beställningar får ske om beställaren är under 18 år såvida inte målsmans tillstånd inhämtats. Skulle beställning eventuellt ske av person under 18 år och utan målsmans tillstånd på så sätt att leverantör lider ekonomisk skada kan händelsen polisanmälas.
3. BETALNING
Du kan välja mellan olika betalningsalternativ.
Förskottsbetalning sker med Swish till nummer 123 528 99 54. Gäller privatkunder.
Faktura (för företag). Betalning mot faktura innebär en faktureringsavgift på 125:- kronor (SEK) per leverans. Betalningsvillkor för faktura är 14 dagar från fakturadatum (=leveransdatum). Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift på 60:- kronor samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.
4. LEVERANSVILLKOR, LEVERANS och AVBESTÄLLNING
Leverans sker med hjälp av DHL, Posten eller annat fraktbolag. DHL paket hämtar du på DHL utlämningsställe efter avisering. Postpaket hämtar du antingen själv på postens utlämningsställe eller, i förekommande fall, levereras paketet direkt i brevlådan. Leveranser med annan fraktare kan också ske och aviseras då av densamma.
5. MOTTAGANDE AV VAROR
Vid mottagandet måste du stämma av mot din beställning och vända dig direkt till transportören om förpackningen har synliga transportskador.
Om varorna är skadade, defekta eller sändningen innehåller eventuellt felpackade varor måste du direkt vända dig till Herobi Fritid via mail till herobireklamation@vadstenapolymer.com och beskriva skadan/defekten/felpackningen. Vi ger därefter återskickningsanvisningar.
Varor som inte hämtas ut återgår till Herobi Fritid som då tar ut av kunden en summa av 250:- kronor (SEK) i hanteringsavgift.
6. ÅNGERRÄTT (Gäller ej företag)
Förutom Distansavtalslagen tillämpar vi att du kan ångra ditt köp inom loppet av 14 dagar från beställningen nått Herobi Fritid. I ditt meddelande till oss måste det tydligt framgå att du ångrar ditt köp.
Varan måste returneras i oanvänt skick och i oskadad orginalförpackning. Vid skada på förpackning/artikel förbehåller sig Herobi Fritid att ta ut motsvarande kostnad som vi bedömer motsvara artikelns värde i återsänt skick. Vi drar då även av för den egentliga fraktkostnad som uppkommit vid den ursprungliga transporten av varan till kund.
Kontakta oss på mail herobireklamation@vadstenapolymer.com före åtgärd för vidare instruktioner. Vi måste få mail, ej telefon, för då finns ett underlag som sparas och man kan återge vad som gjorts/beslutats. Det innebär inte att hanteringen blir senare än telefonkontakt men desto säkrare för både kund och leverantör.
Du som kund står själv för kostnaden för returfrakt. Retur skickas till vår adress och får inte skickas som postförskott eller efterkrav.
7. GARANTI
Privatperson
1 års garanti gäller från beställningsdag på alla produkter med material- eller fabrikationsfel om inget annat anges i texten för produkten. Garanti gäller ej för förslitning eller förbrukningsvaror t.ex batterier.
Vid vanvård, onormalt användande eller fall där varan ej skötts enligt anvisningar gäller ej garanti. Garanti gäller från beställningsdatum mot uppvisande av kvitto eller faktura.
Företag
30 dagars garanti gäller enligt köplagen.
8.FORCE MAJEURE
Herobi Fritid är befriad från påföljd eller underlåtenhet att fullfölja viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i omständigheter enligt följande text och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.
Som befriande omständighet ska anses vara myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ändrad eller nytillkommen lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, strejk, blockad, översvämning eller brand, sabotage eller större olyckshändelse samt myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt.
9. ÖVRIGT
Vi reserverar oss för ändringar i data som är utanför vår kontroll även om tekniska data i allt väsentligt är överförda direkt från våra leverantörers angivelse så kan ändringar utanför vår kontroll plötsligt ske och utan före-gående varning.
Allt innehåll på hemsidor och i övrig marknadsinformation är skyddat enligt lag.
Alla nyheter finns på våra hemsidor och kommer inte att skickas ut på de mailadresser vi har i vårt register utan kundens uttryckliga tillstånd. Vi behandlar er mailadress enligt persondatalagen och håller uppgifter lagrade enbart med avsikt att kunna säkert leverera produkter samt ta hand om eventuella returer på bästa tänkbara sätt. Därför lagras persondata i fyra år från senaste beställning för att sedan raderas. Uppgifter som sänds till Herobi Fritid kommer inte att säljas vidare på något sätt till tredje part.
Här kommer du direkt till webbutiken: